tisdag 16 mars 2010

Helkul kursdag!



Idag har jag och Vide varit på tävlingslydnadskurs hos Maria Hagström. Det var första kurstillfället av åtta. Vi kommer att träffas en gång i månaden med uppehåll över sommaren. Bland deltagarna fanns 3 st border collie, 1 st aussie samt 1 st tollare med mattar.

Träningen känns verkligen jättebra så här långt och jag är supertaggad att fortsätta med sikte på att lära in moment med både bra "tryck" och precision. Därför är det jätteroligt att ha kommit med på den här kursen med chans till kontinuerlig uppföljning för att inte stagnera i träningen.

Maria är otroligt duktig och det är himla värdefullt att få hennes tips och kommentarer kring träningen.

Vide skötte sig fint idag och kunde koncentrera sig trots ny plats och nya människor och hundar. Vi körde en del fot-träning (ingångar + söka position) och stadga. Jag fick med mig massor av bra råd kring den fortsatta träningen och vet nu precis vad vi ska öva på tills nästa gång vi ses.

Med på kursen var även mina vänner Katarina med superduktiga och kvicka border collien Fixa och Emma med fartiga och positiva aussien Meg, vilka ses på bilderna nedan.



3 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att höra!! Har varit här inne och läst och tittat på de fina filmerna, vilken underbar liten stjärna du har fått!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha. Jag ser ut som Bambi på hal is! Det ser liksom ut som jag försöker hålla balansen med armarna. Det var rätt halkigt faktiskt. Maria är verkligen duktig, jag är också jättepeppad.

    SvaraRadera
  3. Tack Sandra för samtalet sist! Betydde så mycket...Nu är det lugnt här hos oss och man kan fila på med fotgåendet igen.

    Vad ska det inte bli av er som redan har kommit så långt. Ojojoj...Det ska bli så roligt att följa er utveckling. Kram

    SvaraRadera