torsdag 11 mars 2010

Socialministern



Vide lever fortfarande upp till smeknamnet han fick som liten valp; socialministern. Han är stormförtjust i människor och vill gärna få krypa upp i knät och bli gullad med på så många som möjligt. Efter jobbet stannade jag till vid järnvägsstationen i Hallsberg för att träna med lite störning. Så fort Vide kom in i vänthallen började svansen att gå som en propeller - fanns ju massa kul människor att hälsa på. Men han börjar så smått att lära sig att "skvallra" d.v.s. att ta kontakt med mig då han ser en annan människa, men mycket träning återstår. Vi övade också lite på att gå fint vid sidan då vi passerade förbi bänkarna med väntande tågresenärer och det gick riktigt bra efter ett tag.

På jobbet har han även fått smeknamnet "Houdini" pga att han utvecklat allt mer fiffiga sätt att ta sig ut genom grindarna på kontoret. Mycket roligare att leta rätt på någon att hälsa på i väntrummet tycker Vide, eller att leta rätt på mig för att se vad jag pysslar med :-)

4 kommentarer:

  1. Va kul det ska bli att se honom på tisdag, och kul med kurs!

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra! Läs min blogg! Ibland händer det saker som inte tror kan hända....många kramar!

    SvaraRadera