måndag 18 januari 2010

Hemma i Västanby

Det har varit en hektisk men helt fantastisk helg med examen och sagolik bal på Uppsala slott. Vide var hos bästa hundvakten Katarina och har haft helkul med mycket bus och lek. När jag hämtade honom på söndagen hade jag min tollartik Aila med mig. De hade inte träffat varandra ännu, då jag lejde bort henne till mina föräldrar de två första veckorna för att kunna fokusera helt på lilleman.

Lite nervös var jag allt, då Aila inte alltid har ett gott öga till valpar. Aila har dock alltid tyckt väldigt bra om Katarinas hundar som valpar, så vi tänkte att "vibbarna" borde vara bra om de fick hälsa i Katarinas trädgård, bra med neutral mark också.

Och nervositeten visade sig lyckligtvis vara onödig, då både Aila och Vide skötte sig finfint! Vide var lite försiktig till en början, men morskade på sig efter hand då han märkte att Aila var snäll. Himla skönt!

Efter ett stopp hos mina föräldrar där de fick hälsa lite mer och lekte och trivdes ihop så fortsatte färden till det nya permanenta hemmet i Västanby. Även här har allt gått jättebra, de leker och busar ute på gården och har kul ihop på promenader. Och när Aila tycker att Vide blir lite för på, så lyssnar han när hon säger ifrån. Känns jättekul att de gillar varandra så bra! Bilder kommer när datorsladden återfunnits efter flytten.

5 kommentarer:

  1. Grattis till examen!

    SvaraRadera
  2. Härligt att det har gått så bra med Aila och Vide. Det är så mysigt när de har glädje av varandra. Det edär tipset från Niina vill jag höra mer om, jag ringer dig sen

    SvaraRadera
  3. Grattis till examen och kul att det gick så bra =) Hoppas du hittar sladden snabbt, här vill vi se bilder på Videmannen :D

    SvaraRadera
  4. Tack för den omtänksamma kommentaren om Simon på min blogg.

    Vad härligt att du fick en fin avslutningsbal din onda rygg till trots. Och vad skönt att det fungerar med vovvarna. Vide är en riktig läckerbit, hur stabil och trevlig som helst. Ha det bra nu Sandra så hörs vi! Kram!

    SvaraRadera
  5. Va kul att de verkar vara lika pojkarna. :)

    Hur mkt väger Vide nu? Spännande och höra om de växer lika fort eller om nån "drar ifrån" så att säga. :D

    Kommer ni till Eva på söndag? Vore kul att träffa flera syskon. Har ju "bara" träffat Dee och Spot innan.

    Ha en trevlig kväll!

    //Helena, Jill och Wick

    SvaraRadera