torsdag 14 januari 2010

Sista Uppsalaveckan!

Första veckan med Vide bodde vi hos min kille Morgan på landet utanför Fjugesta (Närke). Det är verkligen ett toppenställe att bo på med naturen inpå knuten! Dessutom finns det plats för några får som ska flytta in senare i vår är det tänkt :-) På söndag flyttar jag dit på riktigt (jippi!) efter att ha veckopendlat till skolan i Uppsala sedan 1,5 år tillbaka.

Denna vecka är sista veckan på min utbildning (känns helt fantastiskt bra, men lite svårt att fatta) och därför har Vide och jag varit i Uppsala sen i måndags. Här bor vi i kollektiv (stort hus med 8 personer) och det har Vide gillat - många som vill hälsa på söt valp!

Mycket socialträning blir det också när jag tagit med Vide till skolan - inte många veterinärstudenter som kan motstå honom :-) Då det varit högt närvarokrav har jag fått pussla med olika valpvakter och ibland fått ta med honom på föreläsningar. Det har gått jättebra (se bildbevis nedan), han har härligt lätt för att koppla av, väldigt skönt.
Miljöträningen har vi också fortsatt med. Igår "gjorde" vi Stockholm och besökte bl a T-centralen, Sergels Torg, Gallerian. Han tar det på bästa sätt tycker jag - vill hälsa på (helst alla) människor och travar glatt på, på olika underlag. Är så himla skönt att han inte stressar upp sig. När vi satt och väntade på min pappa utanför tunnelbanespärrarna la han sig ner och spanade på allt folk som hastade förbi. Provade även ett litet träningspass med musmattan (tasstarget) på Centralstationen och han jobbade lika fint som hemma *glad matte!*

Idag fortsatte miljöträningen i Uppsala då jag var tvungen att besöka banken fick han helt enkelt följa med in och inte heller det var några problem. Bäst med Uppsala enligt Vide var nog alla duvor och änder - dem ville han titta länge på.

Ikväll fick vi besök av min kompis Emma Berg och hennes hundar; Zappa, 8 år och Deia, 9 veckor. Vide har tidigare varit lite försiktig då han mött andra hundar men nu fick han ju chansen att träffa någon som var mindre än honom själv (Deia endast 2,1 kg lätt så Vide såg helt plötsligt STOR ut). Livat var det och kul hade de!

5 kommentarer:

  1. Kul Sandra, äntligen så har Vide hittat hem

    Du kan i känna dig trygg att jag lär in de grunderna med klassika metoder, inte hoppa, stjäla ifrån bordet, skälla etc

    Nää jag bara skämtar ser fram emot gossade på
    hög nivå när vi får passa i helgen

    Allt Gott och stort Grattis till valpen
    /Peder

    SvaraRadera
  2. Sandra kan vi få en kommmentar till kommentaren ? Hils/peder

    SvaraRadera
  3. Jag snor en bild på Vide... :-D

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Vore kul att få adresserna till de där örebrobloggarna vi pratade om i fredags. Kan du inte maila det till mig?


    Katarina

    SvaraRadera
  5. Sååå söt! Härligt att du äntligen fått hem honom! Verkar vara en cool kille! Hoppas man får se honom live någon gång=)

    SvaraRadera