söndag 31 januari 2010

Härliga vinterpromenader

Den här vintern är ju helt fantastisk! Visst, lite väl kallt emellanåt, men mycket hellre snö än regn och slask tycker jag. Vide älskar snön, han hoppar i snödrivor och gräver gångar i snön på gården. Lägger in några bilder nedan från härliga turer i vinterlandskapet! En bild på kuddmys blir det också.

Imorgon börjar jag jobba. Jag har fått ett 3 mån långt vikariat på distriktveterinärstationen i Hallsberg där jag jobbade i somras och i julas. Det ska bli jättekul och lärorikt, men jag är lite nervös. Det är mycket ansvar och jag vill så gärna klara allt och inte göra några tabbar. Som tur är har jag snälla och hjälpsamma kollegor. Vide får följa med mig på jobbet. Är jag inne på stationen (och har smådjur) så får han vara på kontoret med de andra och åker jag ute (på stordjursfall) så får han följa med mig i bilen. Det är en väldig förmån att kunna ha hunden med på jobbet och jag hoppas att det kommer att fungera bra. Vi har varit och hälsat på två gånger och det har gått fint. Jag lämnade Aila till mina föräldrar idag i någon veckas tid för att kunna fokusera helt på att "skola in" Vide på jobbet. Återkommer med rapport.









3 kommentarer:

  1. Spännande med nya jobbet!

    SvaraRadera
  2. Hur går det med nya jobbet? Vore kul att få höra lite. När ska du på Eva Bodfält-kursen?
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Stora killen =) Vad väger Vide nu vid 13 veckor?

    Taack för bildkommentaren, försöker så gott de går:D Älskar o fota :D

    SvaraRadera