fredag 29 januari 2010

På promenad i "stan"

Jag passade på att ta en liten tur in till Fjugesta för att träna Vide att gå i koppel i eftermiddags. Det blir inte så mycket av den varan hemmavid, oftast går han lös och tar vi en sväng längs byvägen på kvällen i koppel så är Aila med. Och det är för bökigt att träna gå fint i koppel med två hundar att hålla reda på tycker jag. På hemmaplan träffar vi nästan aldrig någon på promenaderna heller. Det kan vara ganska skönt, men ger inga tillfällen att träna med störning av människor och hundar.

Så jag utrustade mig med en portion av Vides mat i fickan, klickern i högsta hugg och så gav vi oss av.

Jag hade bestämt mig för att klicka varje gång som Vide självmant tog kontakt samt stanna varje gång som kopplet sträcktes. Och han var med på noterna så jag fick många tilfällen att belöna, det kändes jättebra. :-) Detta ska vi göra många fler gånger!

2 kommentarer:

  1. Oj, vad flitig du är att skriva! Kul! Men du vet att om man kallar Fjugesta eller Grisslehamn för den delen för stan.....ja du förstår!

    SvaraRadera
  2. Nu vill jag se en filmsnutt med pallen också!!! Han ser så duktig ut på filmen.

    SvaraRadera